Dagindeling
Gedurende de dag/week zullen de activiteiten afwisselend aangeboden worden. Hierin zal ook gekeken worden naar de behoeftes van uw kind. Voorbeelden van activiteiten zijn: Hut bouwen, knutselen, parcours doen, yoga, dansen, puzzelen, boekjes lezen, vrij spelen, buiten spelen. Ik vind het belangrijk dat een kind zelfstandig leert spelen, maar ik vind het ook leuk om dingen samen met de kinderen te ondernemen, als bijvoorbeeld binnen spelletjes doen, koekjes bakken of buiten mee doen met verstoppertje, tikkertje of voetballen. Ook zullen we om de drie weken een keer de kinder bibliotheek bezoeken. Binnen deze activiteiten zal zoveel mogelijk meebewogen worden in de slaapjes van de kinderen. Een dag ziet er ongeveer zo uit:
6:00 – 7:45: kinderen komen binnen vrij spelen, ontbijten
7:45 – 8:10: kinderen klaar maken en naar school lopen/fietsen.
8:30 – 9:15: aansluitend bij mooi weer buiten spelen in een speeltuin.
9:30: fruit eten en drinken aan tafel
10:00:
- baby’s en kleinere kinderen slapen.
- Boekje lezen
- Thema werkjes
- Motorisch, sensopathisch spel
- Knutsel of bak activiteit
11:00: vrij spelen binnen of buiten
12:00: lunch
12:30:
- kinderen die 1 keer slapen gaan naar bed.
- Kinderen die wakker zijn: puzzelen, spelletje spelen, boekje lezen
- Extra knuffelen met de baby’s
- Vrij spelen.
14:00: Dansen, yoga, parcours, buiten spelen.
14:30: kinderen klaarmaken en naar school lopen/fietsen om kinderen op te halen.
15:15 – 15:30:
- baby’s en kleine kindjes naar bed.
- Eet en drink moment aan tafel.
16:00: buiten spelen
17:00: vrij spelen/aan tafel spelen
18:00: avond eten.
- Kinderen kunnen mee eten.
- Kinderen die niet mee eten, maar er nog wel zijn zullen ook aan tafel erbij zitten en krijgen iets van een cracker of soepstengel.


